Vragen? 088 - 818 28 28 info@iziwise.nl
IziWise

Schade melden

in een noodsituatie

Schade melden in een noodsituatie

Bel ons alarmnummer

020 - 851 22 75

(24/7 bereikbaar)

Pech onderweg of een noodsituatie, zoals:

  • een ongeluk waarbij iemand ernstig gewond is geraakt
  • een gestolen auto
  • acute problemen als u op reis bent in het buitenland

Bel ons alarmnummer

020 - 851 22 75

(24/7 bereikbaar)

Pech onderweg of een noodsituatie, zoals:

  • een ongeluk waarbij iemand ernstig gewond is geraakt
  • een gestolen auto
  • acute problemen als u op reis bent in het buitenland

Schade melden, geen noodsituatie

Heb je schade maar er is geen acute levensbedreigende situatie?

Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door!

Verzamel alle relevante stukken (zoals getuigenverklaringen, foto’s of politierapport). Dat helpt ons om de schade snel af te handelen.

Kies zelf hoe je de schade bij ons meldt

Online

Meld je schade op mobielschademelden.nl. Met de app kun je foto’s uploaden en op die manier de schade eenvoudig melden. Wij krijgen automatisch een bericht. Liever toch je schade melden met het Europees schadeformulier? Mail deze, samen met alle relevante stukken, naar: schade@iziwise.nl 

Telefonisch

Wij staan je graag persoonlijk te woord. Ook als je vragen hebt over je schade: 088 - 818 28 44.
Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).

In 3 stappen naar schadeherstel

Download schadeformulier of meld schade mobiel

Ben je met de auto betrokken bij een ongeval of aanrijding?
Vul altijd een schadeformulier in samen met de tegenpartij.

Stuur het formulier op

Stuur het schadeformulier, foto’s van de schade en kenteken(s) naar ons op via schade@iziwise.nl.
En wij regelen de rest!

Iziwise erkend herstelbedrijf

Bent u voor schade verzekerd? Neem dan contact op met één van onze herstelbedrijven en wij verzorgen de betaling van uw schade.

Schadeformulier
bij een aanrijding

Ben je met de auto betrokken
bij een ongeval of aanrijding?

Vul altijd een schadeformulier in
samen met de tegenpartij.

Schadeherstel goed geregeld

Heb je autoschade? Ben je voor de schade verzekerd? Dan kijken we samen met jou naar de beste oplossing.

Als je de auto laat herstellen bij het IziWise autobedrijf die op het polisblad vermeld staat, zijn jouw voordelen :

  • € 0,- eigen risico;
  • vervangend vervoer;
  • 4 jaar garantie op herstel;

je hoeft niks voor te schieten. De afrekening wordt rechtstreeks geregeld met de verzekeraar.

Veelgestelde vragen

Tips bij het invullen van een schadeformulier
  • Vul de voorkant van het schadeformulier samen met de tegenpartij in. Je kunt de gegevens van beiden op 1 formulier kwijt.
  • Lees eerst goed de instructies op het formulier voordat je begint met invullen. Maak ook eerst een proefschets van de situatie voordat je deze invult bij vraag 13.
  • Vul de gegevens (naam en adres) van eventuele getuigen in bij vraag 5 op het formulier. Dit kunnen ook familieleden of passagiers zijn.
  • Controleer of jij én de tegenpartij het schadeformulier hebben ondertekend.
  • Nadat alles is ingevuld, inclusief handtekeningen, kunt je het originele formulier in tweeën splitsen. Zo hebben jullie beiden een eigen exemplaar. Geprinte versie? Dan moet je beiden het formulier 2 keer invullen.
  • De vragen op de achterkant kun je thuis beantwoorden. Deze gegevens heeft jouw verzekeraar nodig voor de administratie en voor de schadeafhandeling.
  • Maak een kopie van het formulier voor je eigen administratie.
  • Stuur het formulier zo snel mogelijk op.

Geen schadeformulier bij je?

Geen nood, je kunt de schade direct online melden via www.mobielschademelden.nl

 

In de volgende situaties vul je geen schadeformulier in:

  • ruitschade
  • hagel
  • storm
  • inbraak
  • diefstal en joyriding
Algemene tips bij schade
  • Meld je schade zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, des te meer risico je loopt dat je schade niet meer kan worden behandeld.
  • Stuur alle mogelijk relevante (originele) bewijsstukken, zoals een aankoopnota, reparatienota, proces-verbaal, sleutels, foto’s van de schade etc.
  • Vraag eventuele getuigen of zij een getekende getuigenverklaring willen maken.
  • Ben je de dupe geworden van diefstal op vakantie? Doe dan altijd meteen aangifte bij de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal met de schademelding mee.
  • Bij grote schades wordt er meestal een schade-expert ingezet. Dan is het belangrijk dat je de beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voordat de expertise heeft plaatsgevonden. Zo kan de expert een zo goed mogelijk oordeel geven over de schade.
Auto gestolen
  • Doe aangifte bij de politie.
  • Meld de diefstal bij het Landelijk Aangifteloket Gestolen Voertuigen (AGV). Telefoon: 088 00 87 444. Bel zo snel mogelijk, dit vergroot de kans op terugvinden. Binnen 2 uur na diefstal melding, staat je auto zowel Nationaal als Internationaal gesignaleerd.
  • Meld de diefstal zo snel mogelijk bij IziWise, ook als je alleen WA bent verzekerd!
  • Bij diefstal in het buitenland:
    ○ doe aangifte bij de politie in het land waar de auto is gestolen. Bewaar een kopie van het proces-verbaal.
    ○ Neem contact op met de IziWise Alarmcentrale via telefoonnummer 020 - 851 22 75 (24/7 bereikbaar).
    ○ Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de Nederlandse politie met de kopie van het buitenlandse proces-verbaal.

088 - 818 28 44

Geen noodgeval

Heb je een vraag over uw schade of wil je liever persoonlijk schade melden? Wij helpen je graag. Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).

020 - 851 22 75

Alarmcentrale 24/7

Voor hulp of bij pech onderweg.

24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Iziwise Gezinsauto

Wat te doen bij schade?

Heb je een aanrijding met je auto? Vul het Europees schadeformulier in of meld je schade mobiel.

Doe bij diefstal direct aangifte.