Vragen? 088 - 818 28 28 info@iziwise.nl
IziWise

Schade melden:

Nood of geen nood?

Schade melden:

nood of geen nood?

Nood? Bel het alarmnummer

020 – 851 22 75

(24/7 bereikbaar)

Je belt het alarmnummer

  • bij een ongeluk met gewonde
  • als je auto gestolen is
  • bij autopech in het buitenland

Geen nood, wel schade?

088 – 818 28 44

(ma t/m vrij: 09.00 – 17.00 uur)

Je auto snel gerepareerd

  • je garage staat op ’t polisblad
  • IziWise betaalt de rekening
  • je betaalt ook geen eigen risico

Ongeluk of aanrijding?

Volg deze 3 stappen

Vul het schadeformulier in

Download het schadeformulier uit het groene kader en vul deze met de andere weggebruiker in. Maak foto’s, voeg eventueel een politierapport of getuigenverklaring toe.

Meld je schade bij IziWise

Heb je geen schadeformulier ingevuld, omdat je zelf ergens tegenaan gereden bent, ruitschade hebt of je auto is gestolen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via 088 818 28 44 of via mobielschademelden.nl. Heb je foto’s of een politierapport? Stuur deze mee. Dat helpt ons om je schade sneller af te handelen.

Ga naar je eigen garage

Heb je jouw schade gemeld bij IziWise? Je hoort van ons wat je precies vergoed krijgt. Op jouw polis staat het garagebedrijf dat je zelf hebt gekozen om je schade te herstellen, dus daar kan je dan ook naartoe. Je hoeft niks voor te schieten, wij betalen de rekening en je mag rekenen op vervangend vervoer.

Hier vind je een schadeformulier

Ben je met de auto betrokken
bij een ongeval of aanrijding?

Vul altijd een schadeformulier in
samen met de tegenpartij.

Meld je schade | Telefonisch

Je mag rekenen op snel en persoonlijk contact. Dus bellen mag altijd. Bel bijvoorbeeld om een schade te melden of om een vraag over je schade te stellen.

Bel: 088 818 28 44

Meld je schade | Online

Snel, simpel en compleet je schade melden, ook buiten kantoortijden? Gebruik de app mobielschademelden.nl. Wij krijgen bericht van je melding en nemen contact op.

Mobielschademelde.nl

Veelgestelde vragen | Schade

Hoe vul ik een schadeformulier in?
  • Vul de voorkant van het schadeformulier samen met de tegenpartij in. Je kunt de gegevens van beiden op 1 formulier kwijt.
  • Lees goed de instructies, voordat je begint met invullen. Maak ook een proefschets van de situatie voordat je deze invult bij vraag 13.
  • Vul de gegevens (naam en adres) van eventuele getuigen in bij vraag 5 op het formulier. Dit kunnen ook familieleden of passagiers zijn.
  • Controleer of jij én de tegenpartij het schadeformulier hebben ondertekend.
  • Nadat alles is ingevuld, inclusief handtekeningen, kun je het originele formulier in tweeën splitsen.
  • Zo hebben jullie beiden een eigen exemplaar. Geprinte versie? Dan moet je beiden het formulier 2 keer invullen.
  • De vragen op de achterkant kun je thuis beantwoorden. Deze gegevens heeft IziWise nodig voor de schadeafhandeling.
  • Maak een kopie van het formulier voor je eigen administratie.
  • Stuur het formulier zo snel mogelijk op.

 

In de volgende situaties vul je geen schadeformulier in:

  • ruitschade
  • hagel
  • storm
  • inbraak
  • diefstal en joyriding
Wat als ik tijdens het ongeluk geen schadeformulier bij me heb?

Geen nood, je kunt de schade direct online melden via www.mobielschademelden.nl

Hebben jullie advies? Bij schade?
  • Meld je schade zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, des te meer risico je loopt dat je schade niet meer kan worden behandeld.
  • Stuur alle (originele) bewijsstukken mee, zoals een aankoopnota, reparatienota, proces-verbaal, sleutels, foto’s van de schade etc.
  • Vraag eventuele getuigen of zij een getekende getuigenverklaring willen maken.
  • Doe altijd meteen aangifte van diefstal. Ook op vakantie. Ga naar de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal met de schademelding mee.
  • Bij grote schades wordt er meestal een schade-expert ingezet. Dan is het belangrijk dat je de beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voordat de expertise heeft plaatsgevonden. Zo kan de expert een zo goed mogelijk oordeel geven over de schade.
Mijn auto is gestolen, wat nu?

Doe aangifte bij de politie. Meld de diefstal bij het Landelijk Aangifteloket Gestolen Voertuigen (AGV). Telefoon: 088 00 87 444. Bel zo snel mogelijk, dit vergroot de kans op terugvinden. Binnen 2 uur na diefstal melding, staat je auto zowel Nationaal als Internationaal gesignaleerd.

  • Meld de diefstal zo snel mogelijk bij IziWise, ook als je alleen WA bent verzekerd!
  • Bij diefstal in het buitenland
    ○ Doe aangifte bij de politie in het land waar de auto is gestolen. Bewaar een kopie van het proces-verbaal.
    ○ Neem contact op met de IziWise Alarmcentrale via telefoonnummer 020 – 851 22 75 (24/7 bereikbaar).
    ○ Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de Nederlandse politie met de kopie van het buitenlandse proces-verbaal.

088 - 818 28 44

Geen noodgeval

Heb je een vraag over uw schade of wil je liever persoonlijk schade melden? Wij helpen je graag. Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).

020 - 851 22 75

Alarmcentrale 24/7

Voor hulp of bij pech onderweg.

24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Iziwise Gezinsauto

Schade melden? Zo doe je dat

  1. vul het schadeformulier in, maak foto's en bel ons: 088 818 28 44
  2. Buiten kantoortijden meld je jouw schade via mobielschademelden.nl
  3. Diefstal? Bekijk hier hoe je aangifte doet. Bel daarna naar ons.